Tuesday, November 4, 2008

trick or treat...



31/10/08(jumaat6.30 ptg)inilah kali pertama dalam hidup aku bertemu dgn satu perayaan yang ntah ape2 DAN BEGITU MENGHIBURKAN....iaitu perayaan halloween(perayaan hantu) perayaan ini disambut oleh masyarakat yang tidak beragama bagi orang putih..tapi bg aku ia amat melucukan dan menghibur kan..kerana kabanyakkan kanak2 yg paling suka merayakan hari halloween ni,dgn memakai pakaian(coustum) hantu2 mereka yg tersendiri.hahahah..... memang melucukan..sambil itu mereka akan pergi kerumah kerumah sambil megetok pintu dan menjerit.."TRICK OR TREAT"maksudnyer mereka mahukan sesuatu...ketika itu giliran rumah aku..aku menghulurkan coklat kepada merka,dgn happy mereka menadah beg plastik yg mereka bwak ..aku suka tgk telatah mereka yg melucukan itu dan berbagai2 rupa dan jugak aksi... sempat jugak aku mengambil gambar mereka sbagai kenagan..selepas itu mereka beramai barkata.."THANKS YOU AND HAPPY HALLOWEEN DAY"....dan mereka meneruskan operasi mengutip coklat dari rumah kerumah seterusnya..begitu lah gelagat kanak di bumi IRELAND ini..ini lah mungkin kali pertama dan terakhir aku berjumpa dgn HAPPY HALLOWEEN DAY...

No comments: