Wednesday, May 27, 2009

Alhamdulillah part 2

amboiii cadar baldu lagi....meriahnye baju makcik aku nii...
ni tgh nervous...sape kata anak dare je ade perasaan mcm ni org lama pun ade k...:))

uiii meriah jugak majlis makcik ana ni..jgn tak tahu ade majlis besar ke esokannye...
siap ade khazal tu..memang terbaikkkk...


Sambungan berita gembira dari mesia semalam...kali ini berita dari kakak ana..kami dok sembang2 pasal sepupu ana yg nak kwen 5/6/09 ni..tak lama dah kn..ni masuk majlis ke5 kot ana takde untuk meraikan majlis berbahagia sepupu2 ana..takpe yg penting untuk mempelai ialah doa kebahagiaan kan....dalam dok bercerita pasal sepupu kwen..akk ana cerita pasal mak sedara ana pun kwen jugak..huhuhu..alhamdulillah..pastu akk ana sambung lagi ade 2 makcik kat kg ana pun kwen jugak..lagi alhamdulillah..bagus lah kn..takde lh ramai sgt ibu tunggal n tinggal kat kg ana skrg ni..kalo thun lepas sibuk dok dengar berita pasal kematian kaum adam aje..tp tahun ni sibuk dok dngar pasal kaum hawe yg veteren2 kwen..meriahalha kg ana pasni kan..tp yg kelakarnye tok sedara ana pun kwen jugak ngn jande anak 7...pehhh terbaik lh tok..yang melucukanye kata akk ana..sebelom ni tok sedara ana ni ade sakit kaki..kalo berjalan mesti pakai tongkat..but now...tongkat simpan je kat umah..ahahahha...kaki dah kuat ..memang terbaikkkk lh tok sedare aku ni kn...jadi thun ni ade 3 lh pengantin baru dikalang org2 lama..baguslah kan.tak lh sunyi depa2 ni kn..dah tua2 ni nk jugak ade teman tp mesra kan...bak kata makcik yg sorg ni "Ala buat bantal peluk je malam2"hehehhe..ape2 ja lah makcik oiiii janji anda semau berbahagian hingga keakhir hayat amee..tak sabar lak nk jumpa ngn dia org semua ni..ana ni memang suka dok sembang ngn depa2 ni..coz sembang ngn org tua2 ni byk ilmu boleh diguna pakai..heheeheh...nak2 dalam mencari jodoh ni...dia org expert dalm bab2 ni..kita yang muda kenalah ambik skit petua2 tu...hehhehe untuk bekalan masa depan kan..ape2 pun yang penting kalo nk mencari suami tu..biarlah cari yg beragama yang boleh membimbing kita jalan yg lurusss...kalo cari pada paras rupa ni tak kemane perginye lambat laun kerepot jugak kan tapi kalo boleh carilah yg sedap mata memandang jugak hehehe.....cari yang kaya pun harta tu akan habis jugak kn..tp..bukan bermaksud kita kena yg pape kedana..carilah yg boleh menaggung nafkah kita kn..tak lh nanti kwen mkn rumput je..:)kalo keturunan tu cari lh dikalangan keturunan2 yg baik2 dan beriman...kalo dapat keturunana diraja pun takde hal kn dah jodoh...raja2 pun bukanye tak sembahyang kan..:)

p/s:Sabda Rasullah s.a.w...(khawinilah perempua2 itu kerana 4 perkara.:-kerana harta,keturunan,kecantinkan dan agama..maka pilih yang beragama kerana mudah2an kamu akan terpelihara dan behagia diakhirat kelak..ameen..