Wednesday, December 17, 2008

Wanita..

Wanita adalah anugerah yang bergitu bernilai bg setiap insan bergelar lelaki,suami dan anak...
tanpa wanita tidak lengkaplah perhiasan dunia ini..sebaik2 perhiasan adalah wanita yg solehah.. tangan yang mengayun buaian bisa mengocang dunia..itu lah tangan wanita yang bergelar ibu..kerna ditelapak kakinya itu mengandungi syurga bagi anak yang soleh/solehah..
Wanita memang tidak lari dengan air mata kerana air matalah penghibur,penawar dikala suka dan duka,kerna itu lh wanita sagat halus keperibadiannya..sudah menjadi lumrah alam...
Wanita adalah hiasa dunia seindah perhiasan adalah wanita solehah yang akan membahagiakan dalam rumah tangga..tanap wanita,lelaki/suami tidak mampu berdiri tegak dengan tulang rusuk yang satu..mereka adalah kawan,teman,penolong yang paling dekat denganmu...maka hargailah wanita yang ada disisimu,bahagia kan mereka,kasihi lh mereka sebagaimana kua mengasihi dirimu,gauli lh mereka dengan kasih sayang,cintailah merekaa dengan sepenuh hati..hormatilah mereka dan didik lh mereka dengan ilmu agama yang secukupnya..insyallah akan berbahagia lah kehidupan kita didunia dan akhirat kelak..wanita kaulah mujahidah serikandi sejati yang sentiasa kekal dihati sampai mati..

No comments: